Merak Ettikleriniz

Anasayfa
Merak Ettikleriniz

Merak Ettikleriniz

Haliç Üniversitesi Kütüphanesi nerededir?

Kütüphanemiz Sütlüce Yerleşkesinde C Blok giriş katında hizmet vermektedir.

Haliç Üniversitesi Kütüphanesini kimler kullanabilir?

Kütüphanemiz Haliç Üniversitesi mensubu herkesin kullanımına açıktır. Kütüphanemiz dış kullanıcılara kapalıdır.

Kütüphane çalışma saatleri nedir?

Çalışma saatleri kullanıcı ihtiyaç ve taleplerine göre değişiklik gösterebilmektedir. Kütüphane çalışma saatleri için web sayfamızdaki “çalışma saatleri” kısmından detaylı bilgiyi alabilirsiniz. Genel olarak Hafta içi her gün 8:30-17:30 arası hizmet verilmektedir. Hafta sonu ise kapalıdır. Çalışma saatleri sonrasındaki zamanlarda sizin için ayrılan okuma salonlarını kullanabilirsiniz.

Kütüphane kuralları nedir?

Kütüphane kullanım kuralları kullanıcı türüne göre farklılık göstermektedir. Ayrıntılı bilgi için web sayfamızdaki “Kurallar” kısmına bakınız.

Kütüphaneye gelirken yanımızda yiyecek, içecek getirebilir miyiz?

Kütüphane içinde, şişe su haricinde yiyecek, içecek, tütün ürünleri ve alkol tüketilemez.

Bilgi ihtiyaçlarım için kütüphaneciye nasıl ulaşabilirim?

Danışma masasında görev yapan Referans Kütüphanecisi araştırmaları yönlendirmekte, kaynakların kullanımına yardımcı olmakta ve her türlü araştırma sorusuna cevap vermektedir.

Kütüphanede bulunan bilgi kaynaklarını nasıl görebilirim?

Kütüphane web sayfasında yer alan “Katalog tarama” linki kullanılarak kaynakları görebilirsiniz. Katalog tarama için kütüphane görevlilerinden destek alabilirsiniz.

Kütüphanede fotokopi hizmeti veriliyor mu?

Kütüphanede fotokopi hizmeti verilmemektedir. Bu tür ihtiyaçlarınız için bina içerisinde yer alan kırtasiyeye başvurabilirsiniz.

Bir kitabın ne kadarının fotokopisini çektirebilirim?

Telif Hakkı uygulamalarına göre bir kitabın %10’undan ya da bir derginin aynı sayısının bir makalesinden fazlası fotokopi çektirilemez.

Bilgisayarları kullanmak için gerekli kullanıcı adı ve şifreyi nerden temin edebilirim?

Kullanıcı adı ve şifreler için Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı’na başvurmanız gerekmektedir.

Kütüphaneden kaç kitap ödünç alabilirim?

Yeni Yönergeye göre; kütüphaneden; Ön lisans ve Lisans öğrencileri ile idari personel 15 (on beş) gün süre ile 2 (iki) kitap, Lisansüstü öğrenciler ve Akademik Personel 1 (bir) ay süre ile 4 (dört) kitap, alma hakkına sahiptir.

Kütüphane kaynakları nasıl ödünç alınır?

Haliç Üniversitesi mensuplarının materyal ödünç alma işlemlerinde üniversite kimlik kartlarını göstermeleri gerekir. Her kullanıcı ilk ödünç alma işleminden önce kütüphane görevlisi tarafından verilecek olan “Kütüphane Yararlanma Kuralları Formunu” imzalar.

Ödünç aldığım kaynağın iade süresini nasıl uzatabilirim?

Ödünç alınan kaynağın ödünç süresi, iade tarihinden önce, başka bir kullanıcı tarafından materyalin üzerine rezerv konulmamışsa ve kullanıcının cezası yoksa kütüphaneye gelerek ya da web sayfasında yer alan “Kütüphane Hesabım” bölümünü kullanarak kaynağın kullanım süresini en fazla 1 defa uzatabilirsiniz.

Arkadaşımın üniversite kartı ile geldim, ödünç kitap alabilir miyim?

Kaynak ödünç alma ve süre uzatma işlemi için kullanıcının kendisinin olması gerekir. Kitaplar imza karşılığında kullanıcıya ödünç verilmektedir. Sadece iade işlemi başkası adına yapılabilir.

Aradığım kitap başka bir kullanıcı tarafından ödünç alınmış ise ne yapmalıyım?

Eğer bir kaynak başkası tarafından ödünç alındıysa, bu kaynağa rezerv koyulabilirsiniz. Kaynak, kütüphaneye geri getirildikten sonra, 3 gün süreyle Danışma masasında rezerv eden kullanıcı için bekletilir. Ayrıca e-mail ile bildirim yapılır.

Kitabı kimin ödünç aldığını öğrenebilir miyim?

Kullanıcı bilgileri Kişisel Verileri Koruma Kanunu kapsamında gizli tutulmaktadır.

Ödünç aldığım kaynakları geç getirdim. Cezam nedir?

İadesi geciken kaynaklar için kullanıcıya getirmediği gün sayısının 2 katı kadar gün kitap alamama cezası uygulanır.

Ödünç aldığım kitabı kaybettim, ne yapmam gerekir?

Ödünç alınan kitabın kaybedilmesi durumunda kullanıcı kaybettiği kitabın aynısını temin etmek zorundadır.

Ödünç aldığım kitabın yıpranmasına sebep oldum, ne yapmalıyım?

Ödünç alınan materyalin tüm sorumluluğu kullanıcıya aittir. Kitabın sayfasının kopması, yıpratılması, üzerine sıvı dökülmesi vb. durumlarda kütüphaneci iade almama hakkına sahiptir. Bu durumda kullanıcı materyalin aynısını temin etmek zorundadır. Kütüphane görevlileri yıpranmış kitabı ödünç vermeme yetkisine sahiptir. Lütfen ödünç almak için ısrar etmeyiniz.

Süreli yayınları ödünç alabilir miyim?

Süreli yayınlar sadece kütüphane içinde kullanılır. Kütüphane dışına çıkarılamaz.

Görsel-İşitsel malzemeleri ödünç alabilir miyim?

CD, DVD, VCD ödünç verilmez. Sadece Kütüphane içinde kullanılır.

Kütüphanede yer alması için kaynak önerisinde/talebinde bulunabilir miyim?

Yayın taleplerinizi “Kütüphane Hesabım”dan özel oturumunuzu açarak, Talep formunu doldurarak yapabilir ya da doldurduğunuz formları kütüphanedeki Yayın Talep kutusuna atabilirsiniz.

Kütüphanelerarası ödünç verme hizmetinden yararlanabilir miyim?

Kütüphanelerarası ödünç verme hizmetinden sadece Haliç Üniversitesi Akademisyenleri faydalanabilir. Akademisyenlerimiz ILL formunu doldurarak talepte bulunmalıdır.

Elektronik kaynaklara nasıl ulaşabilirim?

Web sayfamızda yer alan Açık erişim, E-dergiler ve Veritabanları bölümünden Abone olunan ve denemeye açılan veritabanlarındaki e-dergi, e-kitap vb. e-kaynaklara ulaşabilirsiniz.

Kampüs dışından veritabanlarına ulaşabilir miyim?

DeepKnowledge Kütüphane Portalı üzerinden kütüphanemizin abone olduğu kaynaklara @halic uzantılı kurumsal e-posta adresiniz ve kendi oluşturacağınız şifre ile telefon, tablet ya da bilgisayarlarla internetin olduğu her yerden ulaşmanız mümkün.

Uzaktan erişim için; Türkçe, İngilizce, Rusça, Fransızca ve Arapça kullanılabilen portalımıza https://elibrary.halic.edu.tr/ adresinden üye olmanız gerekmektedir. Böylece Abone olduğumuz kaynakların yanı sıra Açık erişimli kaynaklara ve COVİD19 ile ilgili sunulan bazı içeriklere ulaşabilirsiniz.

Herhangi bir program indirmenize ya da ayar yapmanıza gerek yoktur. Yapmanız gerekenler:

1) https://elibrary.halic.edu.tr/ linki tıklayınız.

2) Açılan sayfada sağ üst köşede “Kayıt Ol” sekmesinden kayıt formunu doldurunuz.

3) Sadece @halic.edu.tr / @ogr.halic.edu.tr e-posta adresiniz kullanınız.

4) Kendi şifrenizi oluşturunuz.

5) Hesabınızı aktif hale getirebilmek için, e-postanıza otomatik olarak gelen linki tıklayınız.

6) Böylece Kayıt ve aktivasyonunuz tamamlanmıştır. Portalda oturum açarak e-kaynaklara ulaşabilirsiniz.

Özel eşyalarımı kütüphanede bıraktım, döndüğümde yoktu. Ne yapabilirim?

Kütüphanede çanta, mont vb. kişisel eşyaların bırakılması yasaktır. Kaybolan veya unutulan eşyalardan kütüphane sorumlu değildir. Kütüphanede bırakılan / unutulan eşyalar Güvenliğe bırakılır. Lütfen kütüphaneyi emanet eşya odası gibi kullanmayınız. Bıraktığınız eşyalar, diğer kullanıcıların kütüphane kullanma haklarını sınırlamaktadır.

Kütüphanede çalışırken yan masadaki kullanıcılar çok ses yapıyor, rahatsız oluyorum. Ne yapabilirim?

Kütüphane görevlileri her 15 dakikada bir kütüphane turu yaparak hem düzeni hem sessizliği sağlamaktadır. Lütfen rahatsızlığınızı kütüphane görevlisi ile paylaşınız.

Kendi kitaplarımı kütüphaneye bağışlayabilir miyim?

Kütüphanemiz süreli yayınlar dışında yıpranmamış tüm kaynakları bağış olarak kabul etmektedir. Bağış politikamız hakkında detaylı bilgileri kütüphane görevlisini arayarak ya da e-posta ile iletişime geçerek öğrenebilirsiniz.

Kütüphane hizmetleri ve kütüphane kaynakları hakkında daha fazla bilgim olsun istiyorum. Ne yapmalıyım?

Kütüphane görevlisi ile iletişime geçerek kütüphane oryantasyon programı ya da bireysel/toplu kütüphane kaynak kullanıcı eğitimi talep edebilirsiniz.

Haliç Üniversitesi Kütüphanesi için güzel bir fikrim var. Kiminle görüşmeliyim?

Tüm görüş, talep, istek ve önerilerinizi kütüphane görevlisi ile iletişime geçerek iletebilirsiniz. Önerileriniz ve destekleriniz bizi mutlu edecektir.